GOJI.FI
       gojimarja - todellinen supermarja
 
 
   Etusivu      GOJIMARJAN HYÖDYT

GOJIMARJAN TERVEYSVAIKUTUKSET

 

Gojimarja on todellinen terveyspommi. Gojimarjaa pidetäänkin oikeana supermarjana, eikä turhaan, sillä se on yksi maailman ravinnerikkaimpia marjoja. Gojimarjaa on käytetty lääkekasvina jo satoja vuosia. Sen moninaiset vaikutukset terveyteen ovat selvät. Lempinimen ”Himalajan ihmemarja” saanutta marjaa pidetäänkin usein pitkän iän salaisuutena eikä vähiten siksi, että sen tiedetään vahvistavan tehokkaasti vastustuskykyä. Gojimarjaa on käytetty myös lisäämään seksuaalista halukkuutta sekä moniin muihin tarkoituksiin, joista seuraavassa lisää.

 

 

GOJIMARJAN HYÖDYT

Gojimarjojen käytöllä on todettu olevan lukemattomia hyötyjä. Seuraavassa listaa ensisijaisista terveydellisiä vaikutuksia. Vaikutukset tulevat parhaiten esille silloin, kun gojimarjojen käyttö on säännöllistä. Kaikkia hyötyjä ei ole vielä tieteellisesti täysin todistettu, mutta selvää kuitenkin on, että gojimarja on terveydelle hyödyksi.

Gojimarja...

pidentää ikää

parantaa vastustuskykyä

lisää seksuaalista halukkuutta ja kyvykkyyttä

parantaa unen laatua

puhdistaa maksaa

parantaa näköä ja ehkäisee silmäsairauksia

alentaa kolesteroliarvoja

vahvistaa keuhkojen toimintaa

tasapainottaa verensokeria ja verenpainetta

parantaa munuaisten toimintaa



GOJIMARJAN VAIKUTTAVAT AINESOSAT

Yllä kerrottu lista gojimarjan terveysvaikutuksista on vaikuttava. Toisaalta, onhan gojimarja yksi tämän planeetan terveellisimmistä marjoista, joten ei ole mitenkään kummallista, että terveysvaikutuksia on useita. Gojimarja sisältääkin runsaasti terveydellä hyödyllisiksi tunnettuja ainesosia.

VITAMIINIT

Kaikki tietävät, että vitamiinit ovat terveyden ja elimistön hyvinvoinnin kannalta tärkeitä. Gojissa on runsaasti a-, e-, c- ja b-vitamiineja. Gojimarjan c-vitamiinipitoisuudesta on ollut paljon puhetta. On jopa väitetty, että gojimarja sisältäisi satoja kertoja enemmän c-vitamiinia kuin appelsiini. Väittämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa.


KIVENNÄISAINEET

Kivennäisaineet ovat ravinnosta saatavia alkuaineita, jotka ovat välttämättömiä kehomme toiminnalle. Gojimarja sisältää 22 kivennäisainetta. Merkittävimmät gojimarjan sisältämät kivennäisaineet ovat kalium, kalsium, kupari, sinkki ja rauta.


ANTIOKSIDANTIT

Gojimarjat sisältävät runsaasti antioksidantteja. Antioksidanttien tehtävä on taistella elimistön normaaleille prosesseille haitallisia vapaita radikaaleja vastaan. Antioksidantit ovatkin syyllisiä siihen, että gojimarjan uskotaan pidentävän ikää, koska antioksidantit hidastavat elimistön rappeutumista. Ne lisäksi suojaavat elimistöä tulehduksilta. Myös meidän oma ”supermarja”mustikka sisältää runsaasti antioksidantteja.

 

POLYSAKKARIDIT

Gojissa on myös merkittävät määrät polysakkarideja. Polysakkaridit ovat osallisina solujen viestinnässä ja immuunijärjestelmän toiminnassa.


AMINOHAPOT

Proteiinit ovat kehomme rakennuspalikoita ja aminohapot ovat proteiinien rakennuspalikoita. Aminohapot ovat siis meille jokaisella tärkeitä, jopa välttämättömiä. Elimistö pystyy nimittäin valmistamaan itse kaikkia paitsi kahdeksaa aminohappoa. Näitä kahdeksaa aminohappoa täytyy siis saada ravinnosta. Gojimarja sisältää kaikkia kahdeksaa välttämätöntä aminohappoa. Goji sisältää yhteensä 18 eri aminohappoa.

Gojimarja on adaptogeeni. Adaptogeeneillä tarkoitetaan aineita, joiden avulla keho pystyy mukautumaan erilaisiin rasittaviin olosuhteisiin, kuten stressiin. Pitkäaikaisen stressin vaikutuksia ovat yleensä madaltunut vastustuskyky, hormonitoiminnan järkkyminen sekä energisyyden puute. Adaptogeenien ansiosta vastustuskyky säilyy ja hormonit pysyvät tasapainossa. Adaptogeeneillä on myös yllättävän positiivisia vaikutuksia mielentilaan.


 
 
 
MITEN GOJIMARJAA KÄYTETÄÄN? 
Tutustu käteviin ja maukkaisiin  gojimarjaresepteihimme  
 
 
 
 
 
TILAA GOJIMARJOJA NETISTÄ! 
Katso, mistä saa laadukkaat ja edulliset gojimarjat.





VALMISTA GOJIMARJASMOOTHIET HELPOSTI ITSE:


Terveys smoothie


 

 

GOJIMARJAN RAVINTOSISÄLTÖ

gojimarja/100g:

   Energia: 391 kcal
   Proteiinit: 11.7g
   Hiilihydraatit: 67.7g
   Rasvat: 0.9g

   B1-vitamiini 
   B2-vitamiini 
   B6-vitamiini
   A-vitamiini 
   C-vitamiini 
   E-vitamiiini
   Omega-6 rasvahapot
   Beetakaroteeni
   22 kivennäisainetta
   18 aminohappoa
   Polysakkarideja
   Beetasisterolia
   Betaiini
   Serotoniini
   Karotenoideja
   Sesquiterpenoideja 

 
 
 
 
 
 
 
treeni dieetti